Julklappen: privatlektion i markarbete/hoppning med Valle 8 mars

Det här passet var jag alldeles själv och det är jag absolut inte van vid. 
 
Fick en privatlektion i julklapp som jag fick boka in när jag ville och fick välja vad jag ville göra. Hästval gjordes i samband med aktuell instruktör. Valde att ta markarbete/hoppning på detta passet då jag började bli sugen på det här med hoppning igen och målet med detta passet var att jag ska kunna vara med på en "normal" hopplektion utan att känna mig rädd. 
 
Hade en god vän med mig på passet som filmade mig och Valle lite då och då som till slut blev till en film som jag länkar i slutet av detta inlägg.
 
Jag hade hoppat en hel del innan jag trillade av 1997 och blev skadad i ryggen. Blev grymt rädd för allt vad bommar och bomarbete hette efter detta och när jag skulle SKRITTA över en bom på marken så kom tårarna och paniken. Nu har jag jobbat upp detta sedan jag började rida här i Borås 2007 och den här lektionen slutade med ett räcke på 60cm utan att jag kände mig rädd. Ville istället hoppa ännu mer.... Det var hur kul som helst och jag skulle kunna hoppa när som helst. Det jag har kvar nu som jag inte riktigt övervunnit är att hoppa oxer utan att känna rädsla. När den biten är klar är det dax för TÄVLING!!!
 
Ja, jag har säkerhetsväst på mig! Vågar inte hoppa utan nu, för jag vill inte riskera att skada ryggen ytterligare en gång. 
 
För att komma till filmen, klicka på stora bilden nedan!
 
 

Kommentera här: