Stallvärdspass H6 måndag 9 juni - Jonna - Markarbete

Grupppen ville ha markarbete den här gången och nästa gång som är sista för terminen hoppning, Jag är ju numer inte sen med att hänga på sådana här pass. Tycker det är superkul med markarbete och hoppning.
 
Det var uppsatt en bock på medellinjen och en snett åt vardera håll + några bommar runt omkring på marken.

En av övningarna skulle vi först galoppera över ett antal galoppbommar på rakt spår och sedan rida en volt med två bommar på men tyvärr missade jag dom då Jonna inte alltid är så svängbar. Jag försökte så mycket jag kunde för att få henne över bommarna men ändå lyckades jag inte.
 
I slutet av passet skulle vi bara komm på bockarna. Börja på den på medellinjen och sedan till vänster och rida kortsidan till nästa bock och därefter tillbaka till den första bocken igen.
 
Här kändes Jonna kalasfin och jag är supernöjd med henne :)
 
Nästa pass i den här gruppen är det hoppning och då blir det visst ungefär samma övning fast med hinder istället.
 
Jag och Jonna i stallet
 

Kommentera här: