Ordinarie pass tisdag 3 juni - Salvador

Hoppning!
 
Det här passet hade vi satt upp hinder där bommarna låg på det böjda spåret förra veckan och där galoppbommarna låg på andra  långsidan hade det satts upp en oxer.
 
 
Vi började med travbommar på fönsterlångsidan och sedan en sax och därefter ett räcke. När vi var nöjda med det så skulle jag rida an mot oxern som jag egentligen skulle klara lätt som en plätt men spöket i mig stoppade mig som vanligt. Suck!!
 
Instruktören la ner bakbommen på ena sidan och då var det inga problem att komma på det. Får träna mer på det så att jag till slut kan hoppa en "hel" oxer. Blir ju sur på mig själv när man vill men det inte funkar.
 
 
På läktarlångsidan hade instruktören satt upp en "Dogleg" dvs två hinder på båge. Första hindret kommer väldigt fort ur hörnpasseringen. Man hade ungefär ett galoppsprång fram till hindret när man hade vänt upp mot det från hörnpasseringen.
 
Första försöket så kom jag lite tokigt mot det så då var Salvador klok och stannade. Sedan på nästa försök, red jag ut lite extra i hörnet och då kunde vi hoppa :) Fick ett avbrott efter hindret så jag tog det andra i trav men det gick bra det oxå ;)  Kom ut i fel galopp så efter att jag rättat galoppen så kom jag på hindren direkt igen då jag hade ångan uppe. Då fick jag till det riktigt bra. Det flöt på bra i galoppen och Salvador landade i rätt galopp efter första så att vi hade bra balans genom svängen till nästa hinder och kunde även hoppa det utan problem och landade även här i rätt galopp. :) Duktiga Salvador!!!!
 
Självfallet var jag väldigt nöjd med detta passet. :)
 

Kommentera här: