Gästinhopp i H4:an onsdag 18 juni - Räbell - uteritt

Detta passet skulle vi rida ut i skogen och jag blev tilldelad Räbell som jag känner att vi inte riktigt passar ihop men det brukar ändå gå bra.
 
Vi hade min favorithäst Alonzo som täthäst med instruktören på ryggen. Jag gick sedan i första par ihop med Creon och hans ryttare.
 
Det gick bra ute ända till i slutet av turen då Räbell fick för sig att hänga på Alonzo och Creon som skyggade för något och nu skulle det hoppas åt sidan och galopperas så jag hade fullt sjå att för det första hålla mig kvar på honom. Hade inte varit så kul att landa på en hård grusväg....  Lyckades hålla mig kvar och fick till slut ner Räbell i skritt igen. Under tiden fick Creon för sig att diket var den bästa skrittvägen för stunden så dit försvann han....
 
Sedan tyckte även Beauty att det var lattjolajbans att vara ute i skogen så instruktören tyckte att det var lika bra att vi fick ta en stund i galopp i paddocken istället för ute i skogen ifall någon häst skulle få för sig att lattja lite extra så ryttarna skulle få sig ett ofrivilligt besök i gräset/gruset,,,,
 
 
På det stora hela tyckte jag att det var en trevlig tur ute i skogen men pga lite allergier mot ex hundkex och gräspollen blev det lite jobbigt för mig själv när vi travade de längre sträckorna. Blir lite svårt att andas om man känner av dessa "saker"...
 
Detta var 8:e ripasset som jag red när man räknar ihop förra veckan med denna veckas pass så jag kände mig ganska nöjd efter en liten stunds galopperande i paddocken. Sedan passar jag och Räbell inte så bra ihopp heller för den delen....
 
 
Räbell i sin box i stallet...
 
 

Kommentera här: