Igångsättningsdagar av ridskolehästarna. Dag 1

Idag var det första dagen som hästarna fick ryttare på sig efter sommaruppehållet och då fick vi bara skritta och trava dom, trava läääänge.... Fösta hästen ut för mig var Salvador och det var efter många om och men innan det blev honom.
 
Hästarna fick skor idag oxå så då tog ju allt lite längre tid. Andra hästen jag skulle rida var Jonna och det dröjde en bra bit in på eftermiddagen innan hon hade fått på sig sina skor på alla fyra hovarna. Då red jag ihop med en i personalen som hade Creon.
 
Under dagen hann jag med att gå till stora hagen på andra sidan bron hela FEM gånger. Hästarna jag ledde var Rosen, Salvaor, Svampen, Valle och Jonna. Inte konstigt att jag fick skoskav på båda hälarna av ridskorna som var nyinköpta och jag hade gått med dom i ca 2 m inne i butiken.....
 
Några av de nämnda hästarna....
 
Jonna
 
 
Salvador

 
Valle
 
 
Creon
 
 
 

Kommentera här: