Extrapass med H5:an torsdag 26 juni

H5:an ville rida en gång extra efter ridskoleavslutet så jag var ju inte sen med att hänga på när jag visste att det fanns platser lediga :)
 
 
Blev tilldelad Tennis på detta passet och honom har jag inte ridit så särskilt mycket tidigare. En mycket bekväm herre och säger gärna till när det blir för jobbigt. Den som inte är beredd på det (som jag) kan han skrämma rejält. Instruktören sa att det är bara att rida vidare med samma krav och till slut så ger han sig.
 
 
När vi skulle hämta hästarna på sk förbetet så ville han inte följa med och helst inte låta sig fångas in och Jolly Bob gjorde allt för att Tennis skulle slippa. Jag hade inget hästgodis med mig så jag chansade att ta lite gräs och då kom han fram till mig. Lättlurad häst.
 
 
När vi väl vara klara med hästarna gick vi ut på mellangården för uppsittning och sedan var det självständig framridning i paddocken.
 
 
Dagens övningar var skänkelvikningar till en början i skritt och sedan en 20m volt i trav eller galopp. Därefter ny skänkelvikning på diagonalen och sedan volt igen i trav eller galopp. Sedan var det dags för framdelsvändningar som vi fick göra sjävständigt då inte hästarna skulle lära sig övningen.
 
Innan vi skulle trava av hästarna fick vi ytterligare en stund på oss att rida självständigt och då tog jag en rejäl galopp på honom för att trötta ut honom till långritten som skulle gå dagen efter.
 
 Jag och Tennis på ett annat ridpass
 
 

Kommentera här: