Ordinarie pass Torsdag 9 januari

Det här ordinarie passet red vi hörnpasseringar och jag satt ”som vanligt” på Alonzo som nu har blivit min nya kärlek.

 

Instruktören stod en stund och lutade sig mot dörrarna till den bortre ingången där vi tar in hindermaterial vid tälvlingarna och när jag och Curre med sin ryttare var ganska nära så flyttade dörrarna lite på sig så att våra hästar reagerade på det. Tack för det!

 

Inte nog med det så blev oxå Curre chockad/rädd för sig själv när han lättade i ”framändan” vid ett annat tillfälle i passet.

Cajsa ville också vara med och liva upp passet med att avvika från sin galoppvolt och galoppera förbi mig på andra volten så nära att jag blev tvingad att göra halt med Alonzo....

 

Även om själva övningen med hörnpasseringar inte var så händelserikt i sig så stod hästarna (och instruktören) för underhållningen på det här passet.... hihi

 

 

 

 

 

Kommentera här: