Lördag 4 januari - Ridpass som ersättare

Red Alonzo även idag och han kändes lika bra som igår. Ljuvligt!

Vi började med ett rejält skrittarbete med framdelsvändningar och sedan ökade och minskade vi volterna. Sedan hanns det det även med lite trav- och galopparbete innan det var dags att avsluta hästarna för den här gången.

 

Alonzo var jättefin i framdelsvändningarna och jag koncentrerade mig på att få honom mellan tyglarna dvs ha honom rakställd. Tyckte själv att det gick väldigt bra. Vissa framdelsvändningar blev lite hackiga men det berodde på att jag gick på lite för hårt med sporren. Det var dock första gången som jag red honom med sporrar och då är det ju lätt att gå på för hårt fast man inte tänkt sig det.

 

Han kändes något piggare och lite starkare i galopparbetet med sporrar på men kände igår att jag inte riktigt orkade driva honom. Tänkte då att jag skulle prova idag med sporrarna på. I skrittarbetet och travarbetet kände jag ingen större skillnad med eller utan sporrar, däremot i galoppen.

 

Alonzo

 

 

 

 

Kommentera här: