Lad och Viper:s dagbok 31 december 2013

Idag kom min skötare och släppte ut mig och Viper i hagen och sedan när vi kom in igen så var våra boxar mockade. 
 
Lite senare kom min skötare tillbaka och longerade mig. Hon var jättejobbig idag. När jag kände att jag inte orkade galoppera längre så gick jag ner till trav istället och då var hon på mig så jag skulle upp i galopp igen, pust. Fick massor av beröm när jag var färdig. :)
 
Sedan var det Vipers tur att bli longerad. Här får han berätta själv:
Fick först gå en stund med Michelle som gillar mig hur mycket som helst. Vet inte vad jag har gjort för att hon ska gilla mig så mycket. Sedan tog Helen över och skulle longera mig och fick för sig att jag skulle trava en stund först. Larvigt tyckte jag och började galoppera direkt och tyckte Helen att okej vill jag galoppera direkt så fick jag det.  Blev då att jag fick galoppera väldigt länge. Blev ett konditionspass för mig. Efter passet gick Michelle med mig en stund igen innan vi gick in i stallet igen.
 
Viper
 
 
 
 Lad
 
 

Kommentera här: