Lad och Viper nyårsdagen till den 4 januari 2014

nyårsdagen tyckte jag att det var  så fint väder ute så då passade jag på att longera Lad ute i paddocken och det var inte ens "kladdigt" där. Han blev lite piggare ute och var väldigt duktig.

Dagen efter den 2 januari fick båda ponnyerna sin motion (longering) inomhus. Oftast så har jag motionerat dom senare på dagen då tyvärr mörket har kommit och då är det inte så lätt att vara ute.

3 januari longerade jag Lad igen och lille Viper fick sig en promenad istället. Hade ju longerat honom så många dagar i rad så tyckte jag att han kunde få en "vilodag" och dessutom hade han sprungit en hel del i hagen så han fick sin motion iallafall.

4 januari var sista dagen jag hade dessa underbara ponnyer och då tog jag Lad ute igen och då var det något "söligare" i paddocken. Efter avslutat pass vilket jag kunde låta honom få arbeta hur länge som helst för att han kändes så fin och ville själv inte sluta galoppera. Han var helt grå på bakbenen så det fick bli en dusch efteråt, Passade på att tvätta ur svansen på honom oxå då även den hade blivit smutsig efter utomhusjobbet.

Viper tog jag sedan inomhus och longering men han var en riktig busig ponny. Longerade honom i träns så då kan man ju inte byta varv hur lätt som helst men det höll inte Viper med om. Han ville bestämma när det var dags för varvbyte så han bara stannade och vände åt andra hållet. Jag blev väl inte så glad över det men till slut så fick jag bestämma och då gick han jättebra. :)

 

Med detta tackar jag för mig med Lad och Viper denna jul- och nyårshelg 2013-2014

Avslutar med några bilder.....

Det var en väldigt fin morgon på nyårsdagen så då passade jag på att fota Lad i hagen i den fina soluppgången...

 
 
 
Jag och Lad på väg ut till paddocken samma eftermiddag......

 

Kommentera här: