Extra pass Tisdag 7 januari Topzy

Detta passet var det sista i mina 2 intensiva ridhelger. Gruppen jag skulle varit med igår måndag hade hoppning och då hade jag och instruktören bestämt att jag skulle rida idag istället. När jag kom dit hade instruktören glömt att jag skulle vara med men sån´t händer när man gör en muntlig överenskommelse.... Fick sedan veta att jag skulle rida Topzy. Kul tyckte jag fast jag egentligen ville haft Alonzo för att jag hade en kompis med mig som hade med sig sin kamera och skulle ta lite kort på mig och Alonzo.... men men, det visade sig att det blev lyckat och dessutom filmat!!

 

Passet började med sedvanlig framridning i alla gångarter och kompisen fotade och filmade allt vad hon orkade. Hon filmade mig lite i galoppen och där gick Topzy riktigt bra.

 

Sedan kom vi till huvudövningen som var bomarbete (bommar på marken). Först en serie på 3 bommar som var kort avstånd på och sedan lite längre fram en ny bomserie på 3 bommar som här var längre avstånd som gör att man måste länga på hästens steg.

 

Det gick så bra för oss att instruktören satt att hon har aldrig tidigare sett Topzy så fin på bommarna. Givetvis blev jag väldig glad över det. Blev sedan ännu gladare över det då det oxå blev filmat!!

 

Är supernöjd med Topzy detta pass!

 

 

Kommentera här: