Torsdag 6 februari

Är inne i ett stim med att rida Alonzo så det var honom jag satt på även det här passet. Den här kvällen hade han även gått passet innan och var uppvärmd till mig, kanon!

När jag hade suttit upp och precis börjat skritta honom kändes han som en raket, han skrittade på som aldrig förr. Fick honom dock lugn och harmonisk efter en stund.

Självständig framridning bjöds det på idag och sedan övningar med framdelsvändningar och ryggning.
 
Han kändes stel i högersidan men efter alla framdelsvändningar och en del bakdelsvändningar och skänkelvikningar så blev han mjukare.
 
Innan jag skulle börja med ryggningen (som instruktören tog individuellt med var och en av oss) gjorde jag några halter och då började Alonzo av sig själv göra bakdelsvändningar så det tog en stund för mig att få honom att stå still i halten.
 
I slutet av passet kändes han superfin och jag blev ju givetvis nöjd med honom.
 
 

Kommentera här: