Torsdag 30 januari

Favorithästen Alonzo fick jag den här kvällen. Tog tränsbett på honom för att träna inför kommande dressyrtävlingar som jag tänkt rida honom på.
 
Jag hade en ganska tung dag på jobbet så det var väl inte den bästa kombinationen att när jag känner mig trött och lite sliten ta tränsbett på honom. Han blir då ganska tung och ligger på en del i handen så det känns som man bär på ca 700kg häst... Sedan är han ju inte av den slöare "sorten" som man måste sitta och "banka" på utan istället är ett laddat krutpaket.
 
Han har väldigt lätt för att stressa upp sig så då är det väldigt bra om man själv som ryttare är lugn så att det lugnar även hästen.När man fått honom lugn och fin så är han hur go som helst att rida på. Hans bästa gångart är utan tvekan galoppen där man kan sitta och ha exempelvis fredagsmys....
 
 

Kommentera här: