Topzy 31 juli

Den här helgen ( 31/7 – 3/8 ) hade jag hand om Topzy vars ägare var bortresta. Jag hade med henne på hoppkursen som jag kommer att skriva om i senare inlägg.

 

Detta passet tänkte jag ägna mig åt att ”känna igenom” henne ordentligt med en del lösgörande arbete och med tanke på det fina vädret så red jag ute på utebanan. En kompis till mig skulle rida en lektionshäst så vi bestämde för att rida ihop och efteråt skulle vi skritta ut en liten sväng.

 

I och med att jag skulle ha Topzy på hoppkursen dagen efter och det stod hinder framme på utebanan i lagom höjd att travhoppa lite grann på så passade jag på att ta några skutt för att känna lite på henne i hoppningen också. Hon var superlätt att följa med och jag kände mig nöjd med hästvalet. Om jag inte skulle rida Topzy, hade jag önskat Valle som annars är ”min” hoppehäst.

 

 

 
 
 

Kommentera här: