Stallvärdspass H4:an onsdag 13 augusti 2014 - markarbete - Creon

Förra veckan jag red i min stallvärdsgrupp, hade jag Valle och hoppades eller rättare sagt räknade med att jag skulle ha honom även denna gång, men icke sa nicke! Det blev Creon istället och jag kände direkt osäkerhet för att hoppa med honom. Har aldrig hoppat honom tidigare och dessutom sett en del vad han kan göra.

 

På blåbärshoppningen trillade en ryttare av honom och bröt sin arm strax ovanför handleden efter att ha hoppat före honom och det vill jag ju inte vara med om igen. Aldrig kul att gå gipsad. (Har brutit handleden för några år sedan då jag trillade av en häst, fick då gå gipsad i 4 veckor och dessutom fel hand.....)

 

Detta passet hade bommar lagts ut på långsidan i form av en serpentinbåge. Anledningen till att jag inte vill hoppa Creon nästa pass är att han drog lite emot bomserierna och det gillar jag inte och skulle han dra mot hindren och jag inte är med på det så känns det inte bra alls. Får ta honom sen på hoppning när jag känner mig redo. Förutom Valle kan jag tänka mig hoppa Räbell eller Jonna för henne har jag hoppat tidigare, visserligen var det nästan 4 år sedan men ändå.

Jag och Creon efter ett dressyrpass

 

Kommentera här: