Igångsättningsdagar av ridskolehästarna. Dag 3

Den här dagen blev det "bara" en häst för mig att rida. Gjorde absolut ingenting då jag hade även en fd ridskolehäst att rida också den här dagen.

Hästen jag red den här dagen var Jonna som jag har ridit de andra två dagarna. Den här gången utan thidermann-tygeln och det märktes skillnad på att ha och inte ha den. Hon går och tar stöd i den väldigt mycket.

Vi red i ca 15-20 min innan vi skrittade ut en sväng. Tog samma sväng som jag och en annan tjej gjorde dag 1,

Närmare kvällningen red jag privathästen jag har hand om - Topzy som är en fd ridskolehäst som jag red väldigt mycket och nu fått förtroende att ta hand om när ägarna är bortresta. Det var en tjej som skulle rida Thalita så vi bestämde tidigare under dagen att vi skulle rida ihop.

Vi red ute i paddocken och det var så härligt. Jag kände igenom Topzy i alla gångaarter och red lite lösgörande arbete på henne och i slutet av passet kändes hon väldigt fin :) . Vi avslutade passet med en skrittrunda i skogen på andra sidan bron innan vi tog in hästarna och duschade dom. Thalita fick gå ut i hagen igen.

Tyvärr har jag dåligt med bilder på dessa två hästar men det får jag lägga ut i efterhand.

Kommentera här: