Hoppkurs 1-2 augusti med Topzy Dag 1

Då detta inlägg blir så långt, delar jag upp den på två inlägg....
 

Till den här kursen hade jag önskat Valle men några dagar innan hade jag blivit tillfrågad om jag kunde ta hand om Topzy från torsdag till söndag och det gjorde jag mer än gärna. Hon har tidigare gått som ridskolehäst på ridskolan och nu flyttat till stallet bredvid, dvs medlemsstallet.

 

Jag frågade om jag fick ta med henne på hoppkursen och det var helt okej. Annars hade jag haft 3 hästar dessa två kursdagar att rida och det blir ju lite jobbigt när man ska jobba dem ordentligt. Två hästar är okej men inte 3.

 

 

Framhoppning på volt på klosshinder och det kändes bra men instruktören tyckte att jag hade för långa stigläder så det var bara att korta dom lite grann. Kändes sedan som att jag red i jockeyläder alt. hade knäna uppe vid öronen....

 

Sedan skulle vi hoppa ett annat klosshinder i galopp och sedan direkt ner i trav för att rida en diagonal med travbommar och en sax. Därefter fortsätta diagonalen till spåret igen. Fick till det ganska bra där.

 

Nästa övning var att vi skulle hoppa framhoppningsklossen och en sax på en lite diagonal linje och avsluta med en oxer, 4 galoppsprång senare. Kändes bra till slut efter att jag fått komma på det några gånger. Detta var oxå sista övningen för detta passet.

Topzy i stallet.... :)

 

 
 

Kommentera här: