H4:an tisdag 5 augusti 2014 - Valle

Kollade under dagen på Horsemanager och fick se att jag skulle rida Valle. "-Hur 17 hade instruktören tänkt nu?!? Jaja, någon plan har hon säkert"
 
Funderade mycket innan på om jag skulle ta hans hackamore (hack) eller vanligt bett. Tog fram det vanliga bettet men frågade instruktören vad jag skulle ta och då tyckte hon att jag skulle ta "hacket".
 
När jag sedan kommit upp och börjat ta tyglarna blev jag grymt överraskad!! Vem 17 kan tro att den "träplankan" (Valle är oftast väldigt stel att rida) kan gå i form?!?  Vad fin han var i formen från första början och jag kände också att han jobbade med ryggen. Superkul!
 
Efter framridnding i alla gångarter sattes det fram koner i alla väderstreck som vi skulle ha under huvudövningen som var övergångar. Vi började med skritt och halter vid varje kona som stod i mitten av varje kort- och långsida. Sedan skulle allas stigbyglar läggas upp och resten av övningen skulle ridas utan. Fortsatte sedan med trav och skrittövergångar vid varje kona. Valle kändes bara bättre och bättre.
 
Vi var lite sena in på lektionen så vi hann inte med galoppöveregångarna.
 
 
Är supernöjd med Valle på det här passet som verkligen överraskade mig med att vara så fin i formen!!
 
Valle och jag efter en dressyrtävling under 2013.....
 
 

Kommentera här: