Extra stallvärdspass torsdag 7 augusti - Valle

Då inte onsdagens stallvärd hade möjlighet att komma så halkade jag in på ett bananskal och hjälpte till då det var en H1:a skulle rida och det var några nya elever som inte tidigare varit på ridhuset. Som tack för detta fick jag ett extra ridpass som jag red den här torsdagen i den första av två dressyrspecialer. Att det blev en specialgrupp var för att det inte fanns någon annan som var intressant att rida i. I och med att vi är 5 st ordinarie (tror jag att det är) i min vanliga grupp så är det inte intressant att rida i en grupp där man blir elev nr 10......
 
 
Den här dressyrspecialen som jag red i fanns det en plats (om jag kommer ihåg rätt) ledig så därför gick jag in i den. Det visade dock sig att det var endast två ordinarie elever i gruppen så vi blev bara 3 totalt. Skönt..... Hade önskat Valle till den här lektionen med tanke på att han gick så bra på tisdagslektionen och fick honom :) 
 
 
Det är min ordinarie instruktör som har tagit över torsdagslektionerna då föregående ska ha barn vilken dag som helst. Vi började direkt med självständig ridning då den nya instruktören ville se lite hur de andra två eleverna red och började instruera allt eftersom.
 
 
Efter framridningen i alla gångarter blev det en konövning även idag och jag trodde att det skulle bli samma övning som i tisdags men icke sa nicke! Skönt, tyckte jag för det är inte så kul att rida samma övningar två lektioner i rad. Stigbyglarna åkte upp även detta pass och det blev även lite galopp för min del utan. Har dock lite "taskig" balans i övergången mellan galopp till trav på de allra flesta hästar men på bekväme Valle kan man rida utan ändå. :)
 

Han gick lika fint som i tisdags och allt kändes helt kanon!  Gissar dock på att jag får rida honom några gånger nu på mina tisdagspass fram till gången vi ska ha hoppning. Sedan blir det väl hästbyte.
 
 
Även här tar jag bilden från tävlingen 2013......
 
 

Kommentera här: