Dressyrkurs 1-2 augusti (Morgondressyr) - Alonzo

Till den här kursen hade jag önskat Alonzo som jag också fick rida ett pass på igångsättningsdagarna. Då gick han kalas och kändes hur fin som helst och i galoppen kunde jag bara sitta och njuta hur länge som helst.....

 

Detta passet var första passet för många av mina vänner på kursen och då inleddes det med skrittövningar innan traven så att de andra kunde få komma igång lite grann innan vi gick upp en gångart.

 

Han kändes på det stora hela fin i traven och i galoppen första dagen blev han väldigt lång i galoppen och jag orkade inte riktigt rida ihop honom.

 

Andra dagen red vi mycket på volterna och red skänkelvikningar på den öppna delen av volten och det är ju inte det lättaste att rida skänkelvikning på böjt spår men fick till det riktigt bra efter lite hjälp av instruktören.

 

Galoppen blev mycket bättre på detta andra passet och jag blev väldigt nöjd med Alonzo på den här kursen.

 

 
 
 

Kommentera här: