Torsdagspasset 17 april - Alonzo

På detta pass hade vi fri framridning . Det var faktiskt ett tag sedan så det var lite skoj. Alonzo hade gått passet innan så han var ganska uppvärmd och ni som har följt mig, vet ju vid det här laget att jag har problem med ena knät som smärtar en hel del under lättridning så jag satt ner i traven direkt från början och Alonzo är också väldigt bekväm att sitta på.

Jag red en hel del övergångar på framridningsdelen och det såg instruktören att jag har tränat en hel del på. Just övergångar var temat för tisdagens lektion.....

 

Efter framridningen och lite paus för hästarna var det dags för kvällens huvudövning som var serpentinbågar och tagen bakdel.

Vi skulle rida en volt i varje båge där vi också skulle rida tagen bakdel innan vi red rakt över medellinjen och ställde om hästen för det nya varvet och en ny volt innan det var dags för en ny passering av medellinjen och en sista volt. På långsidan tillbaka skulle vi rida bogen in.

Detta kändes bra men det är svårt på böjda spår. Bogen in på långsidan kändes helt kanon!

 

Är nöjd med detta passet med Alonzo fast jag egentligen ville haft Tennis....

Alonzo och Tennis på bilderna...

 

 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

finingar!

Kommentera här: