Stallvärdspass tisdag den 1 april - Salvador

Detta är långt ifrån ett aprilskämt men för dom som känner mig väl och inte följt mig så noga här på bloggen eller facebook vet att detta inlägg är 110% sant.
 
 
Kollade in Horsemanager under eftermiddagen och såg att jag skulle rida Salvador, Blev lite nervös av det men tänkte att jag hade honom som första val efter Valle så jag började rida honom i tanken och då kändes allt mycket bättre. :) 
 
Dagens övning var hoppning och vi började med 10 bommar på marken med travastånd som vi skulle trava över med lättridning. Salvador har sådant stort steg så att han skjuter ur mig ur sadeln över bommarna så vid ett tillfälle tänkte jag att tar tvåpunktsists (fältsits) över bommarna men det fick jag inte....
 
Sedan kom ett krysshinder i slutet av bomserien som sedan blev två krysshinder med en bom emellan. Travbommarna som nu var 5 till antalet låg kvar framför första hindret.
 
Jag tänkte mycket ta tag i manen på Salvis idag men lyckades sådär med det. Sprången över hindren blev bra ändå så jag är mer än kanon/supernöjd idag. Allt kändes ganska bra idag, Ville gärna ta tag i manen för där känner jag mig trygg men det var bara någon enstaka gång som jag lyckades med det. Gick bra ändå. 
 
Fick mycket beröm av mina ridkompisar i gruppen samt av en som satt på läktaren och väntade på sin tur.
 
Imorgon onsdag är jag "ridledig" men på torsdag är det dags igen!
 
 

Kommentera här: