Stallvärdspass måndag 21 april - Alonzo

 

Blev tilldelad Alonzo och jag blev glad när jag fick se det för jag tycker ju så mycket om honom.

 

Den här kvällen var han superstark att rida och då ska man oxå tänka på att han redan hade ”tuffat” på i 2 lektioner innan jag satt upp på honom och även de ryttarna tyckte att han kändes som ett ånglok.

 

Det kändes ändå att jag kunde tygla honom ganska bra. Övningen för passet var skänkelvikningar på lång linje. Dessa skulle först göras i skritt och sedan i trav. När vi gjort detta en stund så skulle vi fatta galopp på rakt spår innan vi vände ut på fyrkanten igen och galoppera långsidan ner. Sedan trava ett helt varv innan vi skulle göra om övningen med skänkelvikningen efter hörnpassering på kortsidan. Skänkelvikning upp till medellinjen och sedan ny galoppfattning innan vi vände ut på fyrkanten igen.

 

Första gången jag fattade galopp på övningen , blev det en klockren fattning och det kändes såååå bra! De andra gångerna gick det inte lika bra men det gör inget. Jag är så nöjd med Alonzo ändå!

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera här: