Torsdagspasset 5/9 med Jonna

Kommer till stallet glad i hågen om att jag ska rida Valle och när jag tittar på listan på kanslifönstret står det JONNA!! Vad 17 nu då??? tänkte jag!
Går och kollar med instruktören varför och då får jag veta att Valle har tappat en sko och är öm i hoven, så därför blev det Jonna på detta passet. Hmmmm, muttrade jag för mig själv. Tävlingen då??? (Ska ju tävla Valle på söndag och har han ingen sko så blir det väl ingen tävling...) Tänkte dock ge Jonna en chans att se vad hon går för så jag gick sakterliga ner mot tävlingsstallet och gjorde iordning henne......
 
Väl uppe på henne och passet gick och jag hittade "knapp" efter "knapp" på henne och då hade jag inte ridit henne sedan 19 maj 2012. Det kändes som jag hade ridit henne dagen innnan....Mycket nöjd med denna "dam"  Vi red lösgörande arbete på mestadels serpentinbågar och lite framdelsvändningar.
 
Kan mycket väl gå in som reservhäst för Valle om han inte får på sig skon i tid.
 

Fick sedan veta dagen efter att han har fått på sig skon och lyckan blev fullständig :) :) :) <3
 
Jonna
 
 

Kommentera här: