Stallvärdspass lördag 21/9

Detta passet är 5:e uppsittningen den här veckan. Den här gången på Topzy
 
Första var att se om jag kunde sitta på häst överhuvudtaget efter sparken jag fick i fredags. Andra var tisdagens lektionspass med Salvis med Aha-upplevelsen. Tredje passet var när jag red en privathäst i skritt och trav. Fjärde passet var torsdagens dressyrspecial pass och nu det femte passet som stallvärdsridning.
 
Även detta pass försökte jag rida så som jag gjorde i tisdags och tyckte att det fungerade bra. Värmde i alla gångarter och red lite lösgörande arbete samtidigt. Sedan red jag igenom LB:3 programmet och fick samtidigt kryssa mellan hinder som stod ivägen för mig nere i nya manegen. Att jag red där var för att det var upptaget i de andra manegerna med möhippa och tömkörningskurs.
 
Efter programridningen så red jag lite mer lösgörande arbete och när jag travade av Topzy så var hon jättefin. Även den avslutande galoppen var hon riktigt kalas att rida :)
 
Bilden från tävling i maj 2012
 

Kommentera här: