Ridpass torsdag 19/9

Blev Valle på detta passet.
 
Försökte rida Valle på samma sätt som jag blev lärd i tisdags på Salvis. Valle kändes trött och var inte alls med på noterna som han brukade.  Kändes liksom att jag satt på någon helt annan häst.
 
Vi började med ett låååångt skrittpass innan vi ens började trava. Här skulle vi skritta runt fyrkanten och ha hästarna rakställda, forma hästarna i ordentliga hörnpasseringar och direkt rakställda igen på kortsidan innan vi skulle ställa dom igen innan nästa hörpassering. Efter en stund skulle vi fortsätta på detta men också lägga in en 10m volt i varje hörnpassering. 
 
Värmde sedan hästarna i trav och galopp (fick kämpa som en gnu för att få galopp på honom och det är absolut inte likt Valle)  en kort stund och sedan blev det skrittarbete igen i form av bogen in som vi även höll på med veckan innan.
 
Jag är ju inte den som särskilt ofta rider bogen in eller öppna som det heter när man kommer lite högre upp i utbildningen, så jag har inte så bra koll på hur det ska kännas eller se ut. Rider hellre skänkelvikningar. Sedan har jag oxå en viss förmåga att förböja hästen i sådana här övningar.  Fick ändå till några bra "vändor" med detta.
 
 
Valle på ett annat pass
 
 
 
 
 

Kommentera här: