Lördagspasset med Valle - Inför tävling

Detta passet tänkte jag rida igenom programmet som jag ska rida imorgon på tävlingen. Det är LB:3 som jag ska tävla med. Ska rida två starter, första starten inom tävlan med träns och andra starten utom tävlan med hackamore. Vill gärna se om det blir någon skillnad med hackamoret jämfört med tränset. Nu har jag iofs inte ridit med hackamoret på några veckor för jag har velat rida in mig på tränset men det kommer nog att gå lysande i alla fall!
 
Var sugen på att leta fram en dressyrsadel så jag skulle "slippa" tävla i hans syntetsadel som är en allround, Hittade en som var helt okej för honom, jag red med den på detta passet. Det skulle jag aldrig ha gjort kan man säga så här i efterhand. Vad halkig den var att sitta i. Kändes som jag halkade runt som en tvål med helskodda ridbyxor så under passet bestämde jag mig för att ta synteten i alla fall. Avbrotten mellan galoppen och traven kunde man se halva Borås mellan mig och sadeln, fick inget grepp alls i sadeln. Så det var inget svårt beslut att ta.
 
Ridningen blev ju därefter oxå men på det stora hela tyckte jag att det gick bra. När jag tog de första travstegen, tyckte jag att han kändes ofräsch så jag gick ut från nya manegen och letade upp min instruktör som var på utebanan som tittade på honom och då var han ok. Då stannade jag ute och red där istället.
 
Red efter en stund igenom programmet två gånger innan jag var nöjd och sedan fick Valle duscha lite innan han fick beta lite på vägen ner till tävlingsstallet. Därefter vidtog sedvanliga tävlingsförberedelser!
 
 
 

Kommentera här: