Fredag den 13:e....

är en dag som jag inte tycker är särskilt kul då jag allt som oftast har otur med något och allt ska bara krångla.
 
Allt började med att det var strul som 17 på jobbet och det var ju typiskt för just fredag den 13:e.
 
Den här helgen hade jag hand om två privathästar. Jag hade sadlat en av hästarna och när jag kollade längden på stiglädren kommer en i medlemsstallet och frågar om jag kan hjälpa henne att ta in två hästar. Självklart säger jag "jajemän! (dumsnällt) och vi går iväg.

Det är full rulle på killarna i hagen och jag ska ta den snällaste. Efter att jag öppnat hagen och stängt den igen efter oss så börjar vi gå. När vi har gått ca halvvägs så börjar den ena hästen att studsa och "konstra" för något, vad vet jag inte och då är den hästen jag leder inte sen med att "hänga på". Jag tappar hästen och när han gör sin sista "studs" innan han galopperar iväg med grimskaftet hängande efter sig så är jag i vägen för hans vänstra bakhov och den träffar mig i låret! Aj som * * * vad ont det gör! Detta gjorde så ont att jag började gråta. Dock inte så konstigt med tanke på att det svullnade upp och blev så stort så man kunde tro att jag stoppat in en kanelbulle eller tennisboll i ridbyxorna.

Blev beordrad att kyla det fortast möjligt så jag haltade iväg till spolspiltan mellan stallarna och började kyla med kallvatten. Hon som ledde den andra hästen kom strax efter med en handduk och ett klisterbandage och la ett tryckförband över skadan och * * * * * * i min låda vad ont DET gjorde!! Just då var smärtan så hög att det var nästintill max för vad jag klarade av utan att börja ropa. Det pågick en ridlektion i stora manegen intill och då var jag ju tvingad att inte vara för högljudd för att inte skrämma hästarna.

Ungefär en halvtimme senare så fick jag skjuts hem och innan dess var det lite "frågesport" om känsel osv i benet. Allt kändes okej så då nöjde vi oss med att jag kunde åka hem direkt och fortsätta kylningen hemma.
 
Bild efter 2 dagar. Tog bilden så här liten för den är grymt stor. Den "utbuktningen" som syns med ett skrapsår under är den kraftiga svullanden då jag hade kvar. (Är inte knät som någon på facebook trodde) Idag 9 dagar senare så har jag hela färgkartan på benet och lite svullnad ännu kvar. Jag ska spara er från att se en bild från hur det ser ut nu för de som har sett det har vänt ryggen till med blixtens hastighet och tyckt att det ser vidrigt ut....
 
 
 

 

Kommentera här: