Tisdagspass den 15:e oktober

Detta pass red jag med H4:an som skulle ha markarbete. Att jag red med här var för att jag skulle rida ett av mina stallvärdspass.

Fick Creon och det var ett helt okej val tycker jag.  Han och jag är väl inte bästa vänner men fungerar ändå ganska bra ihop.  Kändes fin i framridningen och jag fick i uppdrag att jobba med min sits och att jag skulle få fram underskänkeln lite grann. Till en början tyckte jag att det var en omöjlighet och när passet var slut så hade jag på något “konstigt” sätt lyckats att få fram skänkeln ca 1, 5 dm. Hur lyckades jag?!?

Huvudövningen idag var att vi skulle använda bommar i voltarbete.
Ena halvan av ridbanan skulle vi rida 20m volt med två bommar på marken och andra halvan skulle vi rida en 8-10m volt med bom på marken i första hörnpasseringen efter långsidan. Innan vi går ut på nästa långsida så ska vi rida ytterligare en 8-10m volt med bom på marken. Vi skulle till en början göra detta i trav och “flyta” runt fyrkanten och lägga in dessa volterna. Sedan skulle vi göra detta i galopp och då ändrades övningen lite grann. Då skulle vi (några i taget) ligga på en 20m volt i galopp och när det passade skulle vi gå in på 8-10m i galopp och där fick jag till det riktigt bra! Är supernöjd med det!

När det var avverkat så var det dax att trava av hästarna.....

Creon i det gamla stallet.
 
 
 

Kommentera här: