Torsdagspass den 21 november

Mot nästa tävling….. som jag ska rida Topzy igen så då blev det henne på detta passet ikväll.

Är ju grymt taggad nu när tävlingen i söndags gick som en dans med nytt personbästa som pricken över i:et.

Efter lite inledande arbete i skritt på serpentinbåge och sedan trav och galopparbete var hästarna framridna och fina.

Dagens huvudövning var att vi skulle börja med galopp på mitten av kortsidan och på mitten av långsidan skulle vi lägga en 10-15m volt i galopp som finns bland annat i LB:2 programmet.

Jag har en viss förmåga att sluta driva hästarna jag rider när jag får de fina i formen och tempo, så jag la upp ett litet för högt tempo (lite så att jag nästan jagade henne) så det gick inte riktigt så bra första gången men nästkommande försök gick det mycket bättre.

Känns som att Topzy blir finare och finare för varje pass jag rider henne och det ska bli grymt kul när det är dags för nästa tävling den 8:e december.

Jag och Topzy på senaste tävlingen ( 17 november, ja det var fint väder den dagen)

 
 

Kommentera här: