Stallvärdspass den 16 november

Det är dagen innan tävlingen. Har fått veta att det är så många starter att man låter ponnyekipagen få tävla redan på lördagseftermiddagen efter sista lektionen är klar. Första start kl 16.00.

Innan dess skulle dressyrbanan också plockas fram och med detta som bakgrund så red jag redan vid 11-tiden på förmiddagen, samtidigt som en H2:a hade sin lektion.

Efter framridningen så riktade jag in mig på att rida lösgörande arbete på henne så att jag slipper lägga ner sådant arbete på framridningen precis innan tävlingsstarten.

Tycker att jag lyckades bra med mitt mål för passet och fick henne lösgjord och trevlig i formen. Känner mig redo för tävlingen imorgon då jag har starttid vid lunchtid.

Passade på att rida igenom programmet en gång innan jag slutade detta pass och det gick käpprätt åt skogen. Kom inte ihåg hela galopprogrammet så det kändes inte alls bra.  Man brukar ju säga att genrepet ska gå dåligt för då blir det bra sedan på tävlingen. Vi får se imorgon hur det går…..


Jag och Topzy på tävling i maj-12

 

Kommentera här: