Extrapass den 17 november

Är ju självfallet grymt nöjd efter dagens tävlingsritt så ett pass till den här kvällen var jag inte så motiverad till men fick ändå försöka att tänka positivt.

Fick en för mig ny häst att rida: Rosen som kom till ridhuset i juni i år.

Efter lite framridning, var dagens huvudövning programdelar ur LC:1 och detta pass ägnades åt serpentinbågarna med skrittövergångar.

Tyckte att Rosen var en trevlig häst att rida, kändes fin i formen i skritt och trav och galoppen var inte hans starka sida men jag fick ändå lite galopp på honom. Han ville dessutom gå lite FÖR djupt i formen i skrittövergångarna så jag fick göra uppresande tygeltag. Vissa andra perioder så var han så pass hög i formen att jag hade behövt en martingal på honom.

Överlag nöjd även med detta pass.

 

Har just nu ingen bild på honom men vem vet, det kanske kommer....

Kommentera här: