31/10-3/11 Änglahoppet

 Dessa dagar är det Änglahoppet, en av nordens största och äldsta ponnytävlingar som i år arrangerades för 29:e gången.

Tävlingarna började redan på torsdagen och fortsatte sedan hela helgen. Jag var med där som funktionär alla dagar utom torsdagen då jag var på mitt ordinarie jobb.

Man fick se massor av fina ponnyer och hästar som barnen och ungdomarna red på. Det var en Haflinger som hoppade hur bra som helst och en fruktansvärt söt Exmoorponny i Kat. C som jag tyckte mest om. För er som kanske inte vet hur en Exmoorponny ser ut så kan man beskriva det som en Nordsvensk häst i ponnyformat…. :) En annan ponny som jag skulle kunna gissa att den var runt 15-16 år, var i själva verket hela 26 år och detta var sista stora tävlingen som den här ponnyn gjorde. Den såg väldigt pigg och fräsch ut för sin ålder :)

Ser fram emot nästa år då tävlingen firar 30 år……

Pga detta så blev det ingen stallvärdsridning denna helgen.

Lite info om söta Exmoorponnyn: http://hem.passagen.se/pexon/onskeraser/onskeexmoor.htm

Bilden här nedan kommer från ovanstående länk. Visst är de söta?

 
Här nedan loggan på funktionärskläderna.... :)
 
 

Kommentera här: