Lördags pass 8 juni med Valle

Vid lunchtid kollade jag vilken häst jag skulle rida och då var Topzy uppsatt på mig. Kul tänkte jag, trevligt att få rida den goa damen igen. :). Strax innan gruppen innan mig skulle gå ut i manegen fick jag frågan om jag kunde byta till Valle istället. Det var okej tyckte jag för efter torsdagens pass som gick så bra med honom. 
 
Detta pass gav Valle järnet med mig på ryggen, han gick bara sååå bra :) :) :) Jag kan ju tillägga att det var andra gången på jättelänge som jag suttit på denna häst och få till två kanonfina pass, skitkul :)
 
Dagens övning var att vi skulle rida in på hörnlinjen från kortsidan och innan vi kom ut till fyrkantspåret igen skulle vi göra två skänkelvikningar; ett åt vadera håll. Sedan hörnpassering och efter kortsidan en 10 m volt och sedan in mot medellinjen och volt ut mot väggen och sedan när vi kom upp till medellinjen igen snett ut till nästa hörnpassering som vi skulle rida en ny volt på 10 m. Därefter börja om övningen på nytt.
 
Valle trampade på som bara den och var väldigt lyhörd för mina skänkelhjälper i skänkelvikningen. Givetvis satt jag bara och njöt av passet. Sedan är ju Valle som en fåtölj att sitta i, ni som vet hur han är att rida... :) När det blev dags för galopp som blev i slutet av passet var det bara att sitta och driva lätt med skänkeln och gunga med i hans sköna galopp.
 
Det var faktiskt riktigt kul att få rida honom på detta pass och har önskat honom till torsdagens stallvärdspass...
 
 
Valle på sommarbete 2012
 

Kommentera här: