Första gympasset efter att ha blivit häst/ponnyledig.

Tisdag den 16 juli var jag på gymmet Svensons hälsocenter för första gången efter midsommar. Har ju som jag skrev i föregående inlägg fått en rejäl fotskada genom att ligamenten har gått av i fotleden.
 
Cyklade dit efter jobbet så en del av uppvärmningen var ju redan klar. Var oxå "orolig" för att vissa övnningar skulle göra ont men det var helt och hållet obefogat!
 
Foten kändes dock något ostabil när jag värmde upp på crosstrainern men körde på ett väldigt lågt motstånd och
2 x 5 min. Men det vore väl konstigt om det INTE kändes ostabilt när alla de små ledbanden är av. Fick det konstaterat av läkare i fredags.
 
Körde på som vanligt med mina övningar och jag kunde ligga på normala vikter och repetitioner. Kanonbra tycker jag!
 
Blev ett ganska långt pass då jag tog det väldigt lugnt mellan övningarna och seten man kör/tränar.
 
Idag dagen efter känns kroppen helt okej men med lite ont i foten men det får man ju räkna med samt lite träningsvärk i överkroppen då jag inte kört något pass ordentligt på ca 3 veckor.
 
Planen nu ligger på att jag "kör" ett pass till imorgon, vila på fredag och på lördag ska jag göra något som jag aldrig tidigare gjort.... RIDA ISLANDSHÄST!! Det ska bli väldigt kul att få prova på!!
 
 
 

Kommentera här: