Söndag 6 januari - lektionsridning

I kväll var jag återigen reserv i gruppen 19.20 för tredje veckan i rad. Fick till o med en fråga om jag har börjat i gruppen....
 
Häst för kvällen behöver jag väl egentligen inte nämna för det har ni väl räknat ut? ja, just det! DILER. Min favvo-häst. Det är inte svårt alls att få rida honom för att jag får oftast göra i ordning honom oxå.
 
Passet
Diler gick lektionen innan så det var bara att traska in i manegen och ta över honom. :) Han kändes stel men mjuknade snart i högersidan. Västersidan som är hans svaga sida fick jag inte riktigt fason på.  Vi skulle som huvudövning rida på 20m volterna och rida 3/4 av volten som en volt och sista 1/4 delen skulle vi rida en rak linje som skulle bli skänkelvikning kommande varv. Där var han fin i högervarvet och vi fick mycket beröm för fina skänkelvikningar. I vänster varvet fick jag inte med honom alls och det blev genast mycket jobbigare.
 
I galoppen i båda varven kändes han okej men dock inte helt lösgjord. Får "fila" på det mer nästa gång jag rider honom.
 
Överlag är jag nöjd med passet men med tanke på att jag kände mig trött och hade lite ont i knät samt ont + stelhet i ryggen så kunde jag inte "ge 100%" på detta pass. Hoppas man är i bättre form på lördag då jag ska rida nästa gång.!!
 

Kommentera här: