Ridpass på Diler 12 januari 2013

Detta pass red jag som ersättare i en dressyrspecial. Hästen för passet var Diler och jag hade önskat honom till detta pass och det ångrar jag inte en sekund.
 
Han hade gått ett pass på förmiddagen och detta har ridskolan aldrig låtit honom göra tidigare, då dom istället har haft honom på två pass direkt efter varandra. Detta funkar ju att göra på lördagarna då man kan ta honom med så många timmar emellan. ( in ca 11 och ut igen ca 14)
 
När jag skulle göra i ordning honom en andra gång ville han inte riktigt vara med från början och då gick jag efter lite muta i form av foderpellets. Då gick det försig att komma till mig och äta lite och samtidigt passade jag på att ta tag i grimman och leda ut honom. Satte direkt på tränset och sedan grimman. Blev dock lite problem där då han tog upp huvudet väääääldigt högt när jag skulle ha på grimman så jag sträckte mig lite lätt i ryggen men känner inget i skrivande stund. :)
 
Nåväl, när jag sedan hade kommit upp och börjat rida så flaxade han med huvudet mer än vanligt men gissar på att det delvis var en protest mot att behöva jobba en gång till den här dagen. När jag började få honom mjuk i båda sidor, vänstersidan svårast men lyckades väldigt bra idag med den så han blev kanonfin! Hans flaxande med huvudet upphör helt när han är helt lösgjord. Det blir ju då ännu roligare att rida honom.
 
När jag precis skulle ta en sista galopp kommer nya ridhuschefen in i manegen och ser att han går superfint och ger mig beröm när jag sedan travar av honom.  Galoppen var han så fin att jag bara kunde sitta och driva. Givetvis njöt jag i fulla drag och ville inte sluta rida idag. :) Det är ju efter ett sådant här pass man skulle ha ridit ett pass till dagen efter men vet redan nu att det inte blir så... :(
 
Har tyvärr inga nya bilder på Diler men ni får hålla tillgodo med de bilder jag har från sommarbetet 2012.....
 
 
 
 
En bild som togs i mars 2012 där han står ungefär som hur han gick idag.... :)
 
 

Kommentera här: