9 januari - Onsdag

Idag när jag kom en sisådär 17.20 fick jag veta att hela stora manegen var bokad från kl 18.00. 
 
Det blev till att hämta L med blixtens hastighet (bara kratsa hovarna och känna igenom benen) och sedan ut i manegen med honom och gå de 30 min innan bokningen/lektionen skulle börja... De kom givetvis inte igång ordentligt kl 18 så jag gick där några min längre än till 18.00.... :) 
 
Sedan efter att jag har gjort lite andra saker så var det dags för V:s tur. Här åkte benskydd och boots på och en avborstning och kontoll av benen :). 
 
Tog med mig sötnosen till nya manegen som han fick vara lös i. Kul tyckte jag men V var dock inte lika road.... Fick "jaga" honom för att få honom att trava och vid några tillfällen så visade han att han var glad och lycklig.. (genom att bralla lite)
 
Det stod några hinder framme, ett av dom högre än han själv och de hinder han skulle kunnat hoppa sprang han vid sidan av och det inkluderar även en travbomsserie. Han hade tydligen ingen lust att hoppa ngt idag.
 
När han tyckte att han var klar efter ca en halvtimme så gick han själv till dörren och visade att nu är vi färdiga. Då ropade jag på honom och han kom till mig och var bara såååå söt. Självklart fick han en godisbit. Sedan gick han med mig bort till dörren lös vid sidan om mig och när vi kom fram fick han en godisbit till medan jag satte på longerlinan som jag alltid har med mig när jag släpper hästarna. 
 
Några bilder..... 
 
 







 


 




Efter passet så blev det en portion mumsig Musliblandning.....
 

Kommentera här: