8 januari - Tisdag

Idag började jag med V. Kollade över benen som kändes jättefina. Blev en promenad på ca 30 min och han går ju som en hund efter mig. :) Jag brukar göra halter och ta ett steg framåt och sedan stanna igen och därefter ytterligare ett steg och stanna igen, dvs smyger fram. Har med mig V fullt ut. När jag sedan går in med honom i boxen så går det lugnt och fint till. När jag började med honom så rusade han in i boxen men det har han slutat med nu. :)

Sedan var det L:s tur.
Som jag skrev igår så var han ljummen i sina bakben och detta var mycket bättre nu. Tog det säkra före det osäkra och tog en promenad med honom oxå :) Gjorde likadant med honom som med V och dressyrspecialgruppen som var inne på lektion samtidigt var "impade" på mig hur bra jag fick honom att lyssna på mig :) (Till ägarna: jag kan visa er vid tillfälle om ni vill....) Även L ville rusa in i boxen och han har fått samma träning som V och har nu också slutat med det. När jag går med L vill han helst gå med sitt huvud i ryggen på mig och helst om det går lägga det på min ena axel, vilket han hittills inte lyckats med. Godis vill han ha hela tiden, dvs är väldigt nafsig/tiggig så han får inget godis i handen på mig utan bara i krubban i boxen. Det är bara för att försöka få honom att sluta med "tiggeriet".

OM det är uppehåll och bra väder imorgon onsdag, tänkte jag försöka komma ut till ridhuset innan det blir mörkt och gå ute i friska luften med dom, annars får det bli promenad i manegen istället eller ev frisläpp i ngn manege....

Ha det gott mina vänner!!
 
Kunde inte låta bli att ta med två stallbilder på sötnosarna....
 
 
 
 

Kommentera här: