7 januari - Måndag

Idag var jag först och främst åter på jobbet. Tråkigt men sant. Vill ju hellre vara hos sötnosarna istället. :) Nåväl, när jag kom dit idag så började jag med L. Planen var att jag skulle gå ner till nya och longera alt släppa där men när jag kratsade hovarna så tyckte jag att han var lite lätt ljummen i bakhovarna. Han kan ju ha gjort ngt i hagen. Det blev istället plan B som var en enkel promenad. Gick i stora manegen i ca 35 min. Kände igenom bakhovarna efteråt och då kändes det mycket bättre :) Han kommer att få en promenad även imorgon utan några "krusiduller"

V tog jag oxå ut i grimskaft och gick även med honom i stora manegen. Med honom så ökade jag tempot en del så att han började trava lite och vid ngt tillfälle så kunde jag longera honom med grimskaftet,,,,, Det blåa grimskaftet som syns på några bilder är ganska långt så det funkade ändå ganska bra. Men V:s inställning till just longering är: Varför ska jag göra detta? Vad är det bra för?!? Jag hade ingen möjlighet att släppa honom i nya manegen då det var privatryttare där och lektioner i lilla och i stora.

På torsdag ska det bli minusgrader igen och min fundering är då: Kan jag låta honom gå ut då eller ska han vara inne då han saknar en brodd på vänster bak? Han "dör " ju inte av att stå inne ett dygn eller så, Just nu är det ju lerigt i hagarna och även blött. Det är ju inte så lätt för mig att åka till stallet och kolla underlaget i hagarna innan morgonens utsläpp....
 
Vad tycker du T att jag ska göra? Jag hade nog låtit han stå inne :).
 
 

Kommentera här: