3:e januari

Idag hade jag tre hästar på motionslistan. V, L och D.
 
L fick vara först ut och vi gick ner till nya manegen och gick först i ca 15-20 min då vi hade en annan häst med oss dit. Sedan blev det lite longering i trav och lite galopp. När jag var nöjd med det så fick han gå lös en stund och då passade han på att rulla sig. Jag var för långt bort för att kunna förhindra det och när han var på benen så gick jag emot honom och det var nästan som han sa: " - Försök att ta mig!!!" och så sprang han iväg.Gjorde så ett par gånger innan han tilläts bli infångad. Tanken var att han skulle få skritta av på egen hand som jag kan göra med V.

Ponny nr 2 var V. Nu hade jag haft igång honom med longering och att V fått springa lös ett antal dagar nu så då fick V en mellandag då det var en promenad på 20 min.

Sista hästen ut var D och här var det en promenad på ca 20min innan D fick komma in i boxen igen. Han går alltid som en hund efter mig. Det känns som man är ute och går med ett grimskaft utan häst...
 

Några bilder.... som visst blev två fina fotomontage... :) Håll till godo mina vänner!! 

Som ni ser på bilderna så mår dessa ponnyer alldeles prima :) :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: