2 januari....

Som jag skrev igår så hade jag ju allt annat än flyt när jag höll på med hästarna. Idag har L fått sin avtrampade sko påslagen. Jag köpt mig en ny jacka men V får fortsätta ha en brodd kvar i vä bak. Det är mjukt och fint ute, lite lerigt i vissa hagar men annars bra.

Jag tog med mig V ner till nya manegen och så fick han springa lös en stund tills en kompis till mig tittade in och frågade om hon fick komma in med häst. Medan den hästen reds stod jag och mamman och pratade med V "kopplad" När de sedan var klara och gick så fick han börja löpa på lina. Utan att jag har sagt ngt började han trava för egen maskin. Sedan föll han in i galopp av sig själv och lät honom galoppera tills han stannade igen. Bytte sedan håll och hade svårare att få galopp så jag nöjde mig med trav sedan.

L: gick jag med bara idag i och med att han precis fått sin sko tbx. Är ngt rädd för att det ska hända ngt igen med dem igen. Gjorde dessutom rent bådas vattenkoppar.

Kommentera här: