12 januari - Lördag - Sista dagen

Detta är det sista inlägget i denna kategori.
 
Började dagen med att släppa ut 5 hästar i deras hagar.
 
Sedan in till lektionsstallet och hjälpa till med att göra iordning en lektionshäst för ridning. Därefter åter in till medlemsstallet och mocka sötnosarnas boxar.
 
Ett exempel på hur en box ser ut när jag är klar med den :)
 
 
Sedan var det dax för lite lunch och egen ridning på lektion. Mer om det i ett eget inlägg. :)
 
Efter lektionspasset var det dax för sötnosarnas tur att få sin del av motion.
 
V fick komma ut först och vi gick ner till nya och jag släppte honom där för att han kändes väldigt pigg igår och hade inga skydd på honom så då kunde jag inte släppa honom då. Nu var skydden på och jag hann knapp släppa honom innnan han pep iväg i galopp och bockade. Skulle ha filmat detta egentligen men, men, det blev inte så den här gången. Filmar gör jag helst bara med min digitalkamera som för dagen låg hemma. 
 
Efter en stund kom en annan ryttare in i manegen med sin ponny så då var friheten slut för V. Istället så gick vi ut på en promenad runt galoppbanan. Tänkte först gått över bron på andra sidan men i och med det var skymmning så då ville jag inte gå för långt samt att han låg på en del. Blir ju ganska jobbigt i längden att hålla emot när man vill att de "bara" ska skritta.
 
 
 
Sedan var det L:s tur att bli "motionerad" Även han fick gå ner till nya manegen och bli släppt. Han var V:s raka motsats. Istället för att pipa iväg i full fart som om han hade eld i baken, valde han istället att gå efter mig... Fick "jaga" honom lite så att han sprang lite grann och när jag till slut inte lyckades med det, fick han istället gå en liten stund innan jag tog in honom....
 
 
 
Till slut vill jag tacka ägarna för deras förtroende och har nu "lämnat tillbaka" ponnyerna till dom och dom mår minst lika bra som när jag "fick" dom. Välkomna hem till Sverige igen E och T med familjer :) Jag hjälper er gärna fler gånger... ;)

Kommentera här: