11 januari - Fredag

Näst sista dagen.....
 
Det kommer att kännas konstigt sedan när ägarna kommit hem och de tar över skötsel och motionering av de två härliga ponnyhästar jag har haft hand om medan de har varit borta. 
 
Dagens motion:
V tog jag med mig ner i nya manegen där det som alltid står en massa hinder framme. Vid en studs la jag ner bommarna på marken och jag började gå över dom. V tyckte att det var skitkul och blev pigg av detta. Hade jag vetat detta i förväg så hade jag tagit på honom benskydden och släppt istället för att se vad han hade gjort när han är lös. Med "gångvägen" till och från stallet samt att vi fick gå runt ridhuset för att kunna tända så var jag nog ute med V i ca 45 min.
 
Slutar det att snöa och blåsa imorron em så funderar jag på ev gå ut ute med V och ev även släppa en stund i nya manegen. Får se hur det blir....
 
 
L tog jag med mig till stora manegen och gick med honom där i ca 30-35 min. Han tigger godis hela tiden och går helst med sitt huvud i ryggen på mig... När han inte gör det så vill han helst gå på "fel" sida om mig dvs att han vill ha mig på sin högersida....
 
 
 

Kommentera här: