10 januari - Torsdag

Idag fick V gå ut först och han fick följa med mig ner till nya manegen även idag. En kompis till oss (A. G) tänkte hoppa så då följde jag med med V och hjälpte A med hindren medan hon hoppade C. Medan jag fixade med hindren så gick V som en hund efter mig.  När den andra hästen var färdighoppad så la jag grimskaftet över halsen på V så att han fick gå lös. Han fortsatte att gå efter mig som en hund och var allmänt söt.....
 
När lektionerna i lilla var slut gick jag över dit, började att gå i stora. Tog av täcke och släppte honom. Tror ni han drog järnet? Nääää, verkligen inte! Han skrittade så gott som hela tiden och nosade i underlaget men när han hade nosat i en skottkärra i ett av hörnen, började han galoppera och bocka en liten kort stund. Sedan skrittade han fram till mig igen och ville ha godis. Fick han nå´t? Nix! Han är ju så nafsig så då undviker jag att ge det i handen. Får istället i krubban. Att jag ändå hade med godis var om ifall att han skulle vara svår att fånga in efter att jag har släppt lös honom.
 
Har dock inte tagit några nya bilder på dom idag så ni får hålla till godo med bilder från tidigare i veckan istället. :)
 
 
 

Kommentera här: