Torsdagspasset annandag jul 2013 + Lad:s dagbok

Blev idag tilldelad Topzy som jag har ridit många gånger nu men var det en i gruppen som inte kunde idag så jag sålde den lektionen till en annan ryttre och hon var inte så pigg på att rida Alonzo.Då var jag snäll och bytte med henne.
 
Satt upp på Alonzo och jag tycker att han är helt underbar att rida. Ganska pigg och väldigt framåt häst. Det var första gången jag red honom på min egna lektion. Annars har jag ridit honom för andra instruktörer på andra dagar.
 
Dagens huvudövning: Skänkelvikningar på diagonalerna och en volt i trav eller galopp på kortsidan. Skänkevikningarna skulle vi göra i skritt.
 
Han kändes fin i skänkelvikningarna och han bara flöt iväg. Lärde sig att det skulle vara trav eller galopp på kortsidan så han blev rejält taggad. Jag fick jobba på att få honom lugn och att inte veta vad som ska hända härnäst.
 
Är väldigt nöjd med passet idag.
 
 
Överlämnar tangentbordet till Lad så han kan skriva sin dagbok.
 
Idag kom min skötare som jag har saknat över julhelgen redan på morgonen och jag blev utsläppt tidigt.Sedan fick jag veta att boxen blev mockad och den var fint i ordning (som alltid) när jag kom in idag, jättekul :)
 
Fick vila helt idag då min skötare har varit på släktmiddag och sedan ridit lektion. Imorgon får jag röra på mig lite grann. Det ska bli kul. :)
 
Alonzo
 
 
 
Lad
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: