Lad:s dagbok söndag 15 december

Från Lads vinkel....
 
Idag blev jag utsläppt redan vid 8 på morgonen och frullen hade jag nästan ätit upp. Självfallet vill jag äta alla höstrån för det är ju bara så gott....
 
Mörkt var det när jag kom ut och kände mig ensam i hagen när jag hade blivit först ut men så min skötare ut med den fina skimmeln som står i hagen tvärs över. Då kände jag mig inte lika ensam längre :)
 
Efter att ha varit ute ca en timma fick jag byta hage för att vara sällskap till en yngre häst vars kompis skulle jobba och då hamnade jag i himmelriket, Hästen som brukar gå där hade lämnat hö kvar som jag mumsade på :)
 
Vid lunchtid skulle jag fått hö ute men det har varit så regnigt hela förmiddagen så jag fick komma in istället. Det var skimmelns ägare som tog in mig.
 
Några timmar senare kom min skötare och jag fick benskydd på mig både fram och bak. Sedan åkte täcket av oxå. Därefter gick vi iväg till lilla manegen där jag blev lössläppt. 
 
Det tyckte jag var hur kul som helst. Ena stunden skrittade jag lugnt och nästa galopperade jag så fort jag kunde och passade på att bocka lite grann, Min skötare försökte få lite mer fart på mig men jag brydde mig inte. Jag tog mina galoppsträckor lite som jag själv kände för. Det bästa av allt var att när jag började se mig om en go plats att rulla mig på och jag la mig ner och började rulla runt och innan jag kom över på andra sidan hade min skötare lyckats få upp mig. Det var inte skoj! 
 
När vi var klara i manegen gick vi över till stora manegen så jag fick varva ner lite medan min skötare pratade med sina kompisar.  Blev avborstad efter att ha kommit in i stallet igen och det var helt vitt på golvet efter fibersanden som jag hade fått i pälsen.  Fick sedan lite godis för att jag varit duktig.
 
Ett foto på mig när jag är sällskap i hagen, tyvärr så är inte den andra hästen med på bilden....
 
 
 

Kommentera här: