Lad:s dagbok onsdag 18 december

Idag hade min skötare en liten tjej med sig som fick borsta mig medan min box kvällsmockades. Sedan fick jag på mig benskydd och då visste jag att jag skulle få springa fritt i manegen. Det hade jag fått veta redan innan jag gick ur boxen.

Att få springa fritt i manegen tycker jag är hur kul som helst. Vi började med att jag fick skritta fram en stund i stora manegen innan jag blev släppt. Medan jag sprang runt så passade jag på att bocka lite grann och sedan smackade min skötare på mig så jag höll igång i galopp ett par varv.

När jag sprungit av mig och blivit lite trött och visade att jag var klar tänkte jag rulla mig lite grann, alltid kul att göra det men så kom min skötare på mig och avbröt mig.... :(

Får se vad min skötare hittar på imorgon, hon pratade om att jag skulle få ett skrittpass,,,,,



Kommentera här: