Lad:s dagbok måndag 23 december

Idag kom min skötare och tog ut mig direkt. Av med täcke och på med benskydd efter att ha blivit borstad. Sedan gick vi in till en av manegerna och jag blev släppt fri. Gött tycker jag! 
 
Började med att nosa runt och se vilka kompisar som varit där och se om det finns något godis kvarglömt. Sedan började min skötare smacka på mig så jag fick väl börja gå iväg lite. Det låg lite bommar och stod några koner i manegen som jag inspekterade så jag vet vart jag INTE ska springa sedan.
 
Efter inspektionen tyckte jag att det var dags att börja springa lite och min skötare började smacka och jaga mig lite lätt så jag fick upp farten lite till och hon berömde mig jättemycket! Då är det ännu roligare att springa.
 
När jag sedan kände att jag var "färdigrastad" så stannade jag i mitten av manegen och då sa min skötare att jag skulle komma och då gick jag till henne. Hon knäppte fast grimskaftet och vi gick in i stallet och jag fick mitt täcke på mig igen och benskydden åkte givetvis av också.
 
En stund efter att jag hade kommit tillbaka in i boxen kom min skötare till mig med morötter. Jättegott tyckte jag!
 
Sedan önskade min skötare mig God Jul och med detta lämnar jag över tangentbordet till min skötare.
 
 
Nu tar jag en paus från Lad för att åka till min famil och fira jul där. Åter på juldagen igen. Med detta vill jag önska alla goa vänner en riktigt GOD JUL!!
 
Tar en bild från när han kollar in paketen som fanns i manegen när vi hade luciashowen den 14 december....
 
 

Kommentera här: