Lad:s dagbok måndag 16 december

I dag var det vanlig vardag igen så personalen hade släppt ut mig och tagit in mig från hagen.
 
Framåt kvällningen kom min skötare och tog hand om mig. Fick även idag på mig benskydd men även ett skönt fleecetäcke på min rygg. Idag kom oxå longerlinan fram och vi gick ut genom lilla dörren för det stod hästar överallt i gångarna så jag kunde inte komma fram någonstans.
 
Det var uppehåll ute så vi gick ner till nya manegen och min skötare hade sagt att vi får se vad vi hittar på. Det berodde på om det var någon mer häst där och det var två hästar där. En ponnykompis som jobbade på lina och en annan häst som promenerade med sin ägare.
 
Till en början gick vi omkring oxå men efter en stund släpptes jag ut på en volt och fick börja trava lite grann. Sedan åkte täcket av för jag tyckte att det var lite trångt vid bogen för att trava och galoppera med.  Trav igen, Efter en stund och varvbyte ville min skötare att jag skulle galoppera och jag testade henne lite grann genom att inte vilja fatta galopp. Då gick min skötare och hämtade en långpisk och då tyckte jag att det var lika bra att galoppera då hon viftade med den. Fick massor av beröm när jag gjorde som hon ville :)
 
Efter varvbyte och lite mer trav och sedan galopp igen och då galopperade jag direkt och då hade inte ens min skötare tagit upp pisken från marken. Nu galopperade jag på ordentligt och fick ännu mer beröm.  
 
När jag hade galopperat några varv var min skötare nöjd och jag fick gå ner till skritt igen och jag fick på mig täcket igen. Sedan gick vi tillbaka till stallet igen när jag hade skrittat en stund och fått varva ner lite grann.
 
Efter att jag hade blivit av med benskydden och fått tillbaka mitt stalltäcke, "försvann" min skötare en stund och när hon kom tillbaka hade hon en massa godis till mig iform av morötter och en banan. Det var jättegott alltihopa!! Bananen var nog godast för min skötare hann inte skala den tillräckligt fort så jag tog bett på den innan min skötare hade tagit ur den ur skalet.... 
 
Sedan blev jag fotad lite grann innan jag fick gå in i boxen igen.... och fick sedan ännu fler morötter,,,, MUMS!!
 
 

Kommentera här: